RSS
Връзка
08 Апр

Да изчистим България?

Статията отразява и моята лична позиция и, вярвам, тази на много други хора. По същите тези две (и още няколко – те ще ми кажат кога и какво да правя и не мога ли аз всеки един ден са почиствам малко и да поддържам чисто, вместо да „чистя България за един ден“. Кампанията е хубава за хигиенизиране след зимата, а не за оправяне на цяла една страна по този начин) причини, аз не чистя.
Но ми се струва си пропуснала нещо много важно – ние, пазещите и ценящите, трябва да имаме инструмент да въздействаме на другите. Засега това е само личното ни и морално оръжие. И докато не го използваме всички като един, се приравняваме на онези другите. Докато „родната милиция“ не ни „въоръжи“ с присъствието си и желанието да ги глобява, докато се научат, само един общ, цялостен и непрекъснат отпор може да оправи ситуацията. И всеки, който си затваря очите пред мърлячите, става един от тях.
Да, знам, вече са ми казвали, че като направиш на някого забележка, ти ставаш кривия. Е, и? Тоя кретен цапа и моята страна, моята улица, разваля моя пейзаж и трови мен. И ако всички „чистници“ на едно място заемат правата страна – тази на чистотата, то дали ще има шанс мърляча да вряка? Затова казвам, че всеки е отговорен със собствената си съвест.
Аз няма да спра да отстоявам чистотата чрез лични забележки.Надявам се другия път да срещна подкрепа.

И по-нататък из коментарите:

…децата ще гледат и ще знаят, че това е лошо. И в този смисъл казах и за глобите: 1. ако на всяка хартийка вадиш 20-30-50лв. на втория – третия път ще се замислиш дали да я хвърлиш (от чисто егоистична меркантилна гледна точка). Или още по-добре – махнете парите. Нека глобата е обществено полезен труд – хвърляш хартийка, чистиш цял ден. Хвърляш пак – чистиш седмица. Хвърляш трети път – чистиш месец. Мислите ли, че няма да се приучат? и 2. децата ще се приучават.
Иначе съм съгласна със статията ти. И с коментарите. Въпросът е другаде – какво правим, ако не вярваме в промяната? Ако си кажем, че не можем да ги променим и няма да чистим? Ако никой не чисти, а всички хвърлят, защото никой никого не наказва (морално, финансово, физически) – какво ще стане? Ще заживеем под камари и камари боклук?
Това не харесвам на такъв тип статии и такъв тип мислене – те са криви, те цапат, аз няма да чистя, щото не съм намърсил. Е, ок, съгласна. Ама какво ще направим? Или само си чешем езиците (пръстите) да кажем „те“ колко са лоши, а ние колко сме добри.
Аз също веднъж направих забележка на едни деца, че си изхвърлиха боклука ДО кошчето. После падна малко парче коричка от моя портокал и те ме взеха на подбив – да съм си го изхвърлела в коша. Ако щеш вярвай обаче, усетих, че нещо в тях се промени, че се засрамиха.

 
 

2 responses to “Да изчистим България?

  1. Анонимен

    17 август , 2015 at 1:23 am

    Та то е само парченце коричка. Тя се разгражда. Неволно е било. По-грозното е, когато се случва умишлено! Не бих се притеснил за укора в погледа на хлапетата. Дано да са осъзнали разликата, пък макар и в първия момент да са злоупотребили със ситуацията. Постъпила си правилно.

    Впрочем, аз също съм от онези, които не почистват за един ден. Това правя постоянно, защото… така трябва. Не приемам показното поощряване на посредственото лицемерно поведение. Неодобрявам.

     

Вашият коментар

 
