RSS

Какво купуваме?

13 Май

Това беше любимият въпрос на преподавателите в университета – Какво купуваме? (по-скоро го задаваха като „Какво продаваме“, понеже Tе… Те обучават бъдещите бизнесмени и управници, Бил Гейтс и Стив Джобс … гхъ, гхъ).

И… не научих отговора. Така и не го научих.

Не беше „Стока“, не беше и „услуга“, не бе… знам, че не беше нищо, което да ми е логично и да го запомня.

Мисля, че отговорът беше „решение на проблем“. Ще приема, че е така.

За да кажа, че аз вече не купувам и това. Защото решения много и продавалници – още повече.

Аз купувам внимание, купувам емоция. Средно по 15 часа на ден отиват в гърч – на работа, в къщата, с приятелите, с познатите, с личните проблеми и драми. И те очакват аз да си купя „решение на проблем“ от смръщен и неотзивчив продавач ли?!? Да бе, да.

Особено напоследък – ако не ме поздравят, ако не дойдат до мен – излизам. И по-добре вратата им да не се затваря от клиента.

Искам да ме обслужат внимателно. Искам да ме посрещнат и поздравят. Да ми изслушат драмата. Да ми се усмихнат. Да има благина в гласа на продавача. И… най-вече да вникнат какво искам. След всичко останало със сигурност не искам да се боря и с продавачи.

При равно качество, ще избера по-доброто обслужване. А при равно обслужване, ще избера по-доброто качество. И са крайно малко случаите, в които ще купя, защото нямам друг избор.

 

Вашият коментар

 
