RSS

За езика на мъжете

01 Ян

В тази статия ще зачекна една от любимите си теми – езикът. Но този път в по-различен аспект – езикът, който употребяват мъжете. Следващите редове целят: да наведат на размисъл жените; да наведат на размисъл мъжете :). 

Както споменах в предишна статия, според мен (а и според ред изследвания и експерти, които обаче не мога да назова) езикът не е само средство за изказване на мисли, но той показва и отношението ни към нещата (още в Хорхе Букай – Писма до Клаудия). Не прави изключение езикът на мъжете към жените. Според мен с една реплика – комплимент или просто коментар, мъжът разкрива отношението си към жената.

Често точно такава една реплика предизвиква у мен нещо като смях (в общи линии успявам да го прикрия, за да не унищожавам мъжкото его) и променя в негативна посока отношението ми към някои мъже. Защото тези реплики показват единствено сексуален интерес и са омаловажаващи личността. Те най-често звучат като „Ела у нас…“, предхождано от комплимент или следвано от предложение да се прави нещо. Защо тези реплики ме дразнят толкова, че да напиша статия за тях:

1. Ужасно скучни са. Скучни са още преди първия път, в който ги чуваш (защото всички евтини  сериали са пълни с тях), а с всяко чуване стават още по-скучни;
2. Защото са лишени от всякаква фантазия. Кои точно думи ще бъдат избрани, няма значение – всички подобни изказвания са по шаблон;
3. „Прикриват“ по смешен начин „Искам да правя секс с теб“;
4. Лишени са от всякакво внимание към женската особа;

Какво искам да кажа – че има огромна разлика между „Много си хубава“ и „Имаш прекрасна трапчинка на бузата, разкрасява усмивката ти“. Първата реплика показва (според мен) само отрицателни мъжки качества. Мъжът, който употребява тази реплика, не влага никакво внимание към жената, към която е отправена. Той не се интересува какъв цвят са очите ѝ, какви са гърдите ѝ, как обича да носи косата си. Не! Тази реплика показва повърхностно отношение – всички жени обичат да чуват, че са красиви. Показва ѝ липса на старание – да се измисли нещо ново. Според мен това е една от най-ужасните реплики, която може да бъде казана на жена.

Това ѝ искам да кажа на всички жени, които ще прочетат този текст – като чуете репликата „Много си красива“ постъпете по един от следните начини: хванете момъка и го метнете в най-близкия креват; или си тръгнете с високо вдигната глава и не поглеждайте назад.

А какво искам да кажа на мъжете – ако искате да впечатлите някоя жена, особено ако тя е умна и интелигентна, уважавайте я! Вложете внимание и старание. Какво наистина ви харесва в нея? Очите ѝ искрят с детска радост и чистота? Роклята, която е избрала, описва красиво линията на тялото ѝ и подчертава добре извивките ѝ? Скулите ѝ руменеят като зряла ябълка и искате да ги целунете? Дори ако искате просто да правите секс и да не се правите на поети! Може би краката ѝ са дълги и стегнати като на спортистка (Какъв спорт тренира?). Или гърдите ѝ са като на тинейджърка. Примерно, все пак не съм мъж!

Всъщност личната ми позиция, която не биха подкрепили всички/ много жени – дори репликата „Искам да правя секс с теб“ ще ми се понрави повече от някое изтъркано, завоалирано клише. Поне е достатъчно директна – няма преструвки за нещо повече. Или… една малка хитринка „Ти си прелестно създание. Жалко, че не би правила секс с мен“ – предизвиква естествения човешки инстинкт да се отрича и дава не лоши шансове.

Преди много месеци, когато за първи път ме връхлетяха подобни мисли, те бяха провокирани от реплика на млад мъж в автобуса – „Имаш много хубава панделка“. Панделата определено не беше хубава, а беше и крайно неподходяща за мен, но друго е важното – вниманието. Вниманието към този малък детайл от вида ми. Тази реплика ме накара да се усмихна и да отвърна с внимание. За разлика от друг случай, в който някакъв идиот ми се натрапи, направи се на интересен с убийствено скучната и банална реплика „Не (не се познаваме), но сега ще се запознаем“ и 3 спирки досажда с „Много си хубава, хайде да пием кафе“.

Мъже, (защото тази статия е предимно към мъжете насочена) постарайте се. Не се опитвайте да „купите“ скъпа жена с евтини реплики (и номера). Обидно е и е унизително. И, естествено, няма да мине (надявам се).

Ето и последното нещо, което стимулира тези размисли – за вдъхновение:

„Знаеш ли, важно е да запомнят смеха ти, очите ти. Някой да дойде и да ти каже: толкова харесвам, когато се смееш, очичките ти трепкат като звезди. Ако един поне в тоя живот ти го каже, мисля, че има смисъл.“
М. Статулова

 

One response to “За езика на мъжете

  1. Анонимен

    17 август , 2015 at 12:55 pm

    Прочетеното ме накара да се усмихна. Искрено и истински!

    Ако накараш дори един човек да се усмихне, значи денят ти не е пропилян!

    Даже леко ме засмя – тази непринудена искреност. Не може да бъде отплатена с нищо друго. Освен с благодарност.

    Хм, несправедливо богатство има струпано в думите ти…

    Заради това трябва да продължиш. Да бъдеш такава, каквато си. За да бъде честно. За да може да бъде четено. За да се научим на това какво представлява искреността. За да знаем вкусът на красотата. За да сме сити. За да подражаваме. За да… продължаваме напред. За да не сме изгубени – за да знаем откъде сме тръгнали, през какво сме минали, къде сме били…

    Красиво е в този малък оазис. Оазис изграден от думите. Вероятно с цветовете, които всеки сам си представя. С музиката, от която има нужда и получава удовлетворение.

    Ей, така – без награда. Без корист. Без задни мисли. Чиста, силна радост…

    Дали не ставам нереален?! Не. Не ставам. Дали не обсебвам вниманието ти?! Да. Но това и последното, което съм искал да направя. Е… Усмихни се! Ето. Сега и ти се развесели, видя ли?..

     

Вашият коментар

 
