RSS

Срещите

03 Ян

Срещите не са ми сила – може би защото с всяка следваща ги мразя все повече и повече и ги избягвам с всички сили. Защото повечето мъже правят ад от тях. Единствените „срещи“, на които съм се наслаждавала, са били безкрайно непретенциозни и неформални – въобще не срещи.

Да, да, знам – искате да ѝ (със същият ефект може да се чете ‘му’, само с леки корекции) дадете всичко – луната и звездите. Обаче се спрете малко. Колкото повече влага човек в нещо, толкова повече ангажименти и очаквания залага. Затова изберете най-простият вариант и го карайте полека (да, знам, че този съвет първо аз трябва да се науча да го спазвам).

Поканата

Смс, съобщение по някой комуникатор, телефонно обаждане – все едно. Форматът в момента не е важен, важно е съдържанието. Защото често е недостатъчно. Поканата трябва да съдържа минимум: час и място на уговорката, тип на срещата: вечеря, бира, театър, концерт; формална/ неформална обстановка, желателно – място на превеждане, глагол, който да показва ясно, че това е покана. Аз лично обичам когато има и подсказка или в прав текст – желано облекло (напр. неформално, спортно, елегантно). Ако ще има други участници – имената им. (Имам билети за постановката „…“ за петък в 19:00 часа в театър „..“. Ще дойдеш ли? или Тази събота в бар „..“ има латино парти. Искаш ли да идем към 9? )

Подаръците

Както казах – придържайте се към най-простото. Честно казано – цветя или подаръци ми се струват неподходящи на първа среща. Но някой малък невинен жест (красив бонбон или… нямам идея :)) може да изстреля нещата в облаците. Напр. един път ми подариха кутия бонбони при запознаването (и шоколад за човека, който ни запознаваше). И макар да продължи зле, беше невероятен жест.

Мястото

Можете да попитате дамата дали има предпочитания. НО при всички положения трябва да имате варианти. Ненавиждам когато ме поканят навън и се почне „Ами къде искаш да идеш?“ и едни безкрайни разходки. Аз поканена ли съм или организатор?!? Освен това, често не познавам мястото, на което се намирам. Как да знам къде искам да ида?!? Освен това, сигурни ли сте, че можете да си го позволите? (ако съм в подло настроение, ще избера или много скъпо място, или много шумно)

Обобщено – особено за първи срещи мястото трябва да е:

  • избрано – т.е. да сте го избрали;
  • тихо – за да дава възможност за разговори. И все пак, трябва да има лека музика, за да е комфортно;
  • не прекалено официално – за да се разчупи по-лесно обстановката. а и освен това – официалните места често са повод за притеснения, а това е последното нещо, което е нужно;
  • наблизо – ако мацката е печена, има голяма вероятност да е на токове. А токовете не са удобни за ходене. Затова осигурете начин за придвижване;

Храната

Ако я каните на вечеря, етикетът изисква да не е сита. Затова не я дръжте гладна – нахранете я максимално скоро. Не знам как е редно (кой) да се поръча храна. Но ако сте избрали мястото, вероятно имате идеи какво е хубаво. Аз лично се радвам поне да ми подскажат кое си заслужава (всъщност често предпочитам да изберат вместо мен). Храната трябва да е достатъчно и не прекалено. Ако храната не е достатъчно, тя ще мисли за стомаха си, а не за Вас. Ако е прекалено – също.

Разговорите

Нещата с говоренето или се получават, или не. Но със сигурност – не я прекъсвайте и не я карайте да говори насила (Разкажи ми за себе си – абе аз да не съм на интервю за работа или на разпит?!?). Помислете си за няколко любопитни теми, ако разговорът замре – последният филм, който тя/ вие сте гледали, хубав ли беше, а в сравнение с някой друг? Или хобита? Или, мамка му, времето. Ама не какво е времето, а какво може да се прави в такова време например. Или пътувания. Първо, ще съживите разговорът, ако положението не е обречено. Второ, ще получите ценна информация, ако не сте пълно дърво.

След вечерята

Там нямам думата. Всичко навярно зависи от това как е протекла вечерята. Ако е приятна, може да се продължи в някой бар/ кафене – важат горните правила!! Или ако мацката обича и не е на токове – лека разходка. ЛЕКА!! Или кино. А ако е било обяд, а не вечеря – някакви занимания (сещам се за кънки на лед през зимата). При всички положения – грижете се за комфорта ѝ и за това да е подготвена за преживяването.

 

Вашият коментар

 
